dit zijn wij

Voeding verbindt mensen, weerspiegelt culturen en houdt tradities levend. Maar we zien ook de uitdagingen die de wereld van voeding met zich meebrengt. Het voedsel dat we eten, hoe het wordt geproduceerd en de impact op de aarde, dit alles heeft dringend behoefte aan verandering.

Als distributeur voelen we ons verantwoordelijk. We zijn gedreven om een verschil te maken. Daarom werken we mee aan een toekomst waarin voeding een positieve impact heeft op de consument, producent en alle schakels ertussen. 

onze missie:

samen de wereld van voeding verbeteren

ons kompas

beter doen

De voorloper met visie.

Duidelijke richtinggevers in de voedingswereld. Ze dagen de gevestigde orde uit, zetten nieuwe standaarden en maken impact. Soms radicaal, soms juist met kleine, slimme stappen die het verschil maken.

Hier willen we naartoe.

Voeding die voedzamer, duurzamer en eerlijker is én aansluit bij wat mensen echt belangrijk vinden. Deze merken zijn zichtbaar in het dagelijks leven van consumenten en bewijzen dat beter kiezen gewoon kan.

Klein, maar krachtig.

Concepten met een sterke visie en een toegewijde, vaak smalle doelgroep. Vernieuwend en gedreven, maar nog niet schaalbaar of geschikt voor brede distributie. Wel inspirerend en een voorbode van wat komen gaat.

Sterke basis, klaar voor beweging.

Bekende namen met een vertrouwde plek in het schap en groot bereik. Nog niet altijd de meest duurzame of voedzame keuze, maar wel het potentieel om in beweging te komen en te vernieuwen.

goed doen

laag

hoog

beter doen

De voorloper met visie

Daagt de gevestigde orde uit, inspireert verandering en zet nieuwe standaarden.

Hier willen we naartoe

Eerlijke, voedzame en duurzame keuzes. Gewoon in het dagelijks leven.

Klein, maar krachtig

Vernieuwend en gedreven, maar nog te klein om echt verschil te maken.

Sterke basis, klaar voor beweging

Bekende merken met groot bereik en de kracht om te vernieuwen.

goed doen

laag

hoog

Het kompas dat je hier ziet, staat voor onze missie: samen met partners bouwen aan duurzame categoriegroei met keuzes die ertoe doen.

Ons doel? Een nieuw normaal neerzetten in de wereld van voeding. Dat doen we door gevestigde merken te bewegen naar beter en scale-ups te helpen groeien.

Dit kompas houdt ons op het juiste pad en zorgt ervoor dat we merken en initiatieven begrijpen en afstemmen op behoeften en verlangens van consumenten.
probeer het uit

onze pijlers

We doen graag nét dat beetje extra als het gaat om gezondheid, duurzaamheid en sociale betrokkenheid. Deze thema’s vormen de basis van onze missie: samen de wereld van voeding verbeteren. Daarom hebben we drie pijlers: beter voor jou, beter voor de aarde en beter voor elkaar. Deze pijlers geven richting aan onze merken én hoe we werken.

De voedingswereld van morgen is...

Beter voor jou

Wat je eet beïnvloedt alles: je energie, weerstand, gewicht en humeur. We voelen ons weer verbonden met voeding. Weten wat je eet, voedzaam koken en kiezen voor voeden in plaats van vullen.

Beter voor de aarde

Van productie tot verpakking, het eten op jouw bord heeft impact. Een voedingswereld met gezond en lekker eten, binnen de grenzen van de aarde.

Beter voor elkaar

Voedselketens zijn korter, eerlijker en transparanter dan ooit tevoren en zorgen ervoor dat goede voeding voor iedereen toegankelijk is.

B the change

Wat is een B Corp eigenlijk?

B Corps (Benefit Corporations) zijn bedrijven die verder kijken dan alleen winst. Ze laten zien dat ondernemen ook betekent: goed doen voor mens, milieu en samenleving. Ze worden beoordeeld op hun impact, transparantie en duurzaamheid. Samen vormen ze wereldwijd een beweging die bewijst dat je met ondernemen positieve verandering kunt versnellen.

Samen voor verandering

Sinds 2023 zijn we officieel B Corp gecertificeerd, een belangrijke mijlpaal in onze missie om samen de wereld van voeding beter te maken. En daar stopt het niet: in augustus 2025 haalden we bij onze hercertificering een impactscore van 93,8! 

Een B Corp zijn is nog maar het begin. Als bedrijf blijven we ons nu, meer dan ooit, inzetten voor duurzame vooruitgang. Om een voedingswereld te creëren die bijdraagt aan onze gezondheid, vriendelijker is voor de aarde en onze samenleving versterkt.

waar we ons
voor inzetten

“Camps Food is in 2007 opgericht met de motivatie om foodretailers groei te bieden met merken die de wereld van voeding beter willen maken. Vanuit onze rol in de keten tussen merkeigenaren en retailers, vinden we het belangrijk dat onze meerwaarde niet alleen in geld is uit te drukken. Dankzij het behalen van een B Corp-certificering borgen we dat onze impactdoelen meetbaar worden enerzijds én we aan een team werken dat in staat is te bouwen (en te denken) vanuit de toekomst anderzijds”.

altijd in beweging

De B Corp-certficering is een mijlpaal, maar niet het eindpunt. We blijven in beweging, juist nu. We kijken er naar uit om de komende jaren, samen met onze stakeholders, nog meer impact te maken en de wereld van voeding beter te maken.